SKOLYOZ YAZ KAMP PROGRAMI

Sevgili veliler, skolyoz hastalığı ile lgili son günlerde bir çok  paylaşımlar alıyorsunuzdur. Bunun sebebi haziran ayının skolyoz farkındalık ayı olarak kabul edilmiş olmasındandır.

İstanbul Skolyoz Okulu olarak Temmuz ve Ağustos  aylarında “Schroth Skolyoz Egzersiz “ kampı düzenliyoruz.

Bu kamp programlarında  1 hafta boyunca günde 2 saat egzersiz yapılıyor. Kamp daha önce egzersiz programı almış olan ve halen evlerinde bu egzersizleri yapmakta olan hastalar için bildiklerini pekiştirme ve sınırlarını zorlama ve performanslarını artırma adına oldukça yararlı olmaktadır.

Amacımız:

Hastaları kendi özel eğri tipleri ve duruşlarını nasıl etkilediği konusunda eğitmek,

Hastalara, vücudun üç düzleminde de kendi oto-düzeltme yeteneklerini kullanarak skolyoz veya kifozdan etkilenen postürün yeniden düzenlenmesini amaçlayan ev egzersiz programını pekiştirmek. Halen yaptığı egzersizleri denetleyerek  ihtiyaca göre ekleme ve veya çıkartmalar yapmak,.

Bir hafta boyunca  sürekli aktif düzeltme sağlamak için günlük yaşam aktivitelerinde Schroth ilkelerini nasıl kullanacaklarını öğretmek

Korseli hastalar da  korse kullansa da egzeris yapması gerekliliği öğretmek  ve  korse kullanma ve takma motivasyonu geliştirmektir.

Katılımcıların doktor muayenesi, röntgen değerlendirmeleri ve kamp başı ve sonunde  skolyometrik ölçümlerinden ayrıca ücret alınmayacaktır.

Temmuz ayı kamp tarihleri:  8-14 Temmuz ve 24-30 Temmuz  olarak 2 dönem şeklinde olacaktır.

Ücret bilgisi ve kayıt için  (216) 418 88 74 nolu telefonu  arayınız.

SCOLIOSIS SUMMER CAMP PROGRAM

Dear parents, you might be seeing many posts about scoliosis lately. That is because June is scoliosis awareness month!

As Istanbul Scoliosis School we are organizing "Schroth Scoliosis Exercise" Camp during July and August. The camp program offers 2 hours of exercise sessions every day for a week. This camp is very beneficial in terms of practicing learnings, pushing boundaries and increasing performance for those who have taken the exercise program before and have been exercising at home during lockdown.

Our goal is:

Educating our patients on their different types of curves/bends and how those effect their posture,

Developing a custom home exercise program for our scoliosis or kyphosis patients to restructure their posture on the 3 planes of the body by utilizing their auto fixing skills,

Evaluating our patients' current routines and making any changes,

Educating our patients on using daily Scroth principles in order to provide active week-long improvement.

Encouraging our corset-wearing patients to exercise as well and educate them on the importance of an exercise rutine along with a corset rutine.

The pre-camp and post-camp scoliometric measurements, doctor examinations and x-ray evaluations are done as part of the camp services and are free of additional costs.

July camp dates:

First period- 8-14 July

Second period- 24-30 July

For more information on prices and registration please contact (216) 418 88 74.

Skolyoz, erken teşhis koyulup gerekli önlemler alındığında, eğriliklerin çoğu ilerlemez; hatta belirli oranda düzelir. Bu nedenle ailelerin bilinçli olması çok önemlidir.

Son 10 yıldır skolyoz hastalarına tanı koyulduğu andan itibaren özel egzersizler yaptırılıyor. Schroth egzersizleri bunun en popüler olanı ve en yaygın kabul görenidir. Kişiye özel planlanan bu egzersizler ile skolyozun ilerlemesi büyük bir oranda durdurulmakta ve pek çok olguda ,  dereceler 6 aylık bir süreçten sonra azalmaktadır. Azalmanın derecesi çocukların egzersizleri algılaması ve ödevlerini aksatmadan yapması ve ailelerin ciddiyetle takibi ile doğru orantılılıdır.

İstanbul Skolyoz Okulu 5 yıldır. Ekip çalışması yaparak (Omurga cerrahı, fizyoterapist, protez ortez teknisyeni işbirliği ile) Omurga deformitesi ve duruş bozukluğu olan hastaları, egzersiz, tabanlık ve korse uygulamaları takip ve tedavi etmektedir.